OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Logo FacebookStručné zamyšlení nad Facebookem z hlediska využitelnosti marketingu - obchodu

Mnoho lidí, mnoho zakázek a objednávek? Zbožné přán.í, které jen tímto většinou zůstane.

Fenomén Facebook nás dovedl k myšlence, abychom vybrané projekty zaregistrovali na Facebook s tím, že se jejich popularita výrazně zvýší a budeme se radovat z přílivu zákazníků, či uživatelů externích služeb, které se tím pádem budou těšit větší oblibě. My pak budeme mít spousty objednávek. Spletli jsme se, jak jsme mimo jiné i předpokládali.

Podívejte se nyní, jak tomu je ve skutečnosti.

Registrace – vložené naděje.

Registrace stránky firmy je jednoduchá, rychlá a vnáší tak spoustu optimismu do představ subjektu, který zcela zdarma a rychle uvede stránku na Facebooku. Pak načerpá z bohaté databáze uživatelů potřebné spektrum a začne o své stránce informovat doslova kde koho. Denně nám chodilo pozvání na fanouškovství toho či onoho, jednou jsme dokonce byli přizváni k tomu, abychom se stali fanoušky ostrova v Mrtvém moři. Hurá, jaká to výhra.

Registrační formulář

Co je zdarma, to i tak funguje.

Vize: Mnoho uživatelů, potencionální velký trh a zájem.

Skutečnost: Mnoho uživatelů. Mnoho lidí, kteří dělají to stejné, a tudíž se velký trh učí na nabídkovou slepotu.

Uživatelé Facebooku.

Uživatelé Facebooku se chtějí hlavně bavit a záplava všelijakých nabídek toho, či onoho je vlastně ani nezajímá.  Snad jedině stránka nějakého bulváru, kde se budou uživatelé moci vyjadřovat k tomu či onomu bulvárnímu příspěvku, ale pak je problém s tím, že se lehce dostanete do křížku se zákonem.

Na jedné z našich služeb se dokonce strhla hádka na téma vložené fotky, protože to byl obrázek a na něm ani nikdo nebyl a jen se do ní implementovala funkce označování míst na obrázku, kdy se po najetí myši objevují jména.

Vlákno diskuze se rozvinulo do diametrálních rozměrů, ale nikoho nezajímal původní obsah stránky. Dokonce vkladatel tohoto obrázku byl uživatel, jehož věk byl 11 let a při registraci uvedl věk 20 let, neboť jen tak může být uživatelem Facebooku.

Kdo tedy tuto sociální síť nejvíc chválí a kdo z ní má užitek? Přece provozovatel. Čím více lidí a uživatelů, tím větší povědomí o Facebooku a tím více peněz z reklamy. Dnes se cení na trhu počet uživatelů dané služby a to přes to jede vlak.

Průzkum z vybraného vzorku lidí:

Oslovili jsme vybraný vzorek lidí, uživatelů Facebooku s tím, že jsme přes půl roku sbírali odpovědi na téma, zda využívají funkce reklam na pravé straně obrazovky, tedy placené reklamy služby Facebook.

Z  3950 oslovených respondentů jich 65 odpovědělo, že na některou z reklam kliklo, při hlubším dotazu nám potvrdili, že nakonec nabídku zboží, které je zaujalo, nevyužili, neboť přes porovnávače zboží našli nabídku výhodnější.

Výhodnost reklamy na Facebooku je tedy poměrně nulová, ale pokud si chcete pokecat o tom, co se vám zrovna honí hlavou, je pro vás Facebook ideální místo, kdy bez drbů typu kdo s kým chodil, kdo má co nového doma a kdo se s kým kde potkal a opil, nemůžete existovat.

A pokud chcete investovat jako firma do dlouhodobého projektu, jako reklamní médium jistě využijete zacílené katalogy firem, kam chodí ti zájemci o služby a zboží, kteří nakonec z velké části nakoupí, protože od nákupu zboží a služeb jsou takto postavené služby a ne sociální sítě, kde si lidé z drtivé většiny povídají.

Chcete se k tomuto vyjádřit? Pak máte možnost. Napište nám svůj komentář níže.



Jsme držiteli mezinárodně uznávaného certifikátu
GOOGLE - Digitální garáž

GOOGLE Certifikát | Digitální garáž


Kontaktní informace | www.Linet-Design.cz

Roman Lisický - Linet Design
Sídliště svobody 3509/10
796 01 Prostějov

Tel.: +420 608 874 296
FAX +420 582 343 149

E-Mail: info@linet-design.cz

Jsme plátci DPH
IČ 15227227
DIČ CZ6402080850


Info|Tipy|Zajímavosti


Doporučte nám zákazníka


Znáte firmu, která zvažuje vytvoření webové prezentace, založení a správu Google Adwords kampaní, nebo chce oslovit nové zákazníky pomocí emailu?


Pak nás informujte, a pokud se bude zakázka u tohoto vámi doporučeného zákazníka realizovat, získáváte provizi ve výši, kterou spolu dohodneme. Zpravidla se jedná o provizi ve výši 20% 

Kontaktovat nás můžete zde


Najdete nás také na LinkedIn